U staat op het punt een bedrijf over te nemen of te verkopen, maar u weet niet hoeveel het waard is? Geen enkele methode kan de waarde van een bedrijf met perfecte nauwkeurigheid bepalen. Temeer er bij een waardering ook vertrokken wordt vanuit een aantal assumpties en deze kunnen verschillen afhankelijk van wie de waardering opmaakt.  
Daarnaast zijn niet alleen cijfers belangrijk. Het kan bijvoorbeeld ook noodzakelijk zijn om rekening te houden met de knowhow van het personeel, of het groeipotentieel van het bedrijf of de sector.  Tenslotte als u aan de verkoperskant staat, stelt u zich best ook op voorhand de vraag of u al dan niet een vraagprijs instelt op het ogenblik dat de markt wordt benaderd. Afhankelijk van de context is dit al dan niet aangeraden.

Indien u aan de koperszijde staat, weet op voorhand “hoe ver je kan springen?” en laat u niet meeslepen door een dossier dat u triggert.

RSM helpt u een idee te vormen van de waarde van uw bedrijf en ondersteunt u in het bepalen van de juiste strategie.